Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAthey, Irene; O'Reilly, Robert P.
TitelA Criterion-Referenced Testing Model for Assessing Growth in Reading.
Quelle(1975), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Criterion Referenced Tests; Evaluation Methods; Higher Education; Reading Achievement; Reading Development; Reading Improvement; Reading Research; Reading Skills; Test Construction
AbstractThis study was designed to investigate the construction of a new measure for assessing reading performance which would prove to be a more sensitive and useful instrument for measuring the achievement growth induced by reading programs than the usual standardized tests. This report outlines the procedures followed in generating the model and constructing the tests, and presents some preliminary data collected in the course of field testing the new instrument. The hypothesis that the criterion-referenced tests would prove to be more sensitive measures of reading improvement over a lengthy period of time when compared to norm-referenced tests was partially confirmed. The results of the study are presented in narrative and table form. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: